مقایسه کیا کارنیوال با کیا کارنز و ساندرو اتومات

به گزارش فروشگاه ویژه ها، شاید مقایسه کیا کارنیوال از هر مقایسه دیگری در بین خودروهای موجود در بازار ایران سخت تر باشد، زیرا از طرفی، به دلیل این که خودروهای کلاس مینی ون چندان در ایران شناخته شده نیستند و تنها تعداد معدودی از این خودروهای جادار در بازار داخلی عرضه شده اند، اساساً رقبای معدودی از آن وجود دارد و از طرف دیگر، مقایسه این خودرو با خودروهای کلاس های دیگر کمی غیرفنی، غیرمنطقی و ناعادلانه به نظر می رسد.

مقایسه کیا کارنیوال با کیا کارنز و ساندرو اتومات

به هر ترتیب، برای عیان شدن طراز واقعی و توان کارنیوال و ارائه اطلاعاتی که بتواند هنگام خرید و انتخاب یکی از محصولات موجود در بازار ایران به یاری خریدار بیاید، انجام این مقایسه گریزناپذیر است. در ادامه این مطلب نگاهی داریم به مقایسه کیا کارنیوال با کیا کارنز و ساندرو اتومات و سعی می کنیم نقاط قوت و ضعف هر خودرو را آنالیز کنیم.

مقایسه کیا کارنیوال با کیا کارنز

در ابتدا، به سراغ مقایسه کیا کارنیوال با کیا کارنزمی رویم. شرکت کیا موتورز 1 سال پس از عرضه کیا کارنیوال و در سال 1999، محصول دیگری با نام کیا کارنز را معرفی کرد.

کیا کارنز نیز یک مینی ون از دسته خودروهای چندمنظوره شهری، یا کامپکت MPV، است که طراحی آن، همچون کارنیوال، جزو خودروهای موتور جلو-محور جلو است. کارنز نیز از امکانات و تجهیزات به روز و ایمنی برخوردار است و درعین شیک و لوکس بودن، برای طی مسافت های زیاد و مسافرت های طولانی مناسب است.

با مقایسه کیا کارنیوال با کیا کارنز درمی یابیم که از نظر ظرفیت سرنشینان هردوی این محصولات کیاموتورز یکسان هستند و برای جابه جایی هفت نفر مسافر طراحی شده اند. سومین نسل کارنز که مثل کارنیوال از سوی شرکت اطلس خودرو به بازارهای داخلی وارد شده است، با داشتن جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک، پیشرانه ای با ظرفیت 2000 سی سی و امکان فراوری 166 اسب بخار قدرت، به مراتب از پیشرانه ضعیف تر، کم سرعت و کم قدرتی نسبت به نسل سوم کارنیوال برخوردار است.

این مینی ون نیز، مثل کارنیوال بسیار جادار است و فضای خوبی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد؛ جایگاه های راحتی دارد و صندوق عقب آن نیز برای قرارگیری وسایل سفر و ملزومات این تعداد سرنشین در مسافرت های برون شهری کاملاً جادار و مناسب است، اما ظرفیت باک کارنز 25 لیتر کم تر از کارنیوال است و با ظرفیت 55 لیتر، به جهت اهمیت ظرفیت باک خودرو در سفرهای برون شهری در دل طبیعت و مناطق دور از امکانات شهری و پمپ بنزین، قافیه را از این نظر به کارنیوال باخته است.

در مقابل، از جهت مصرف سوخت کارنز مالی تر است و با مصرف 7.9 لیتر به صورت ترکیبی، در برابر مصرف 11.8 ترکیبی نسل سوم کارنیوال، کاملاً کارآمدتر است. در بحث امکان خرید و فروش و شرایط نگهداری و تأمین قطعات، هر دو محصول کره ای به دلیل محدودیت عرضه در ایران، با مسائل جدی ای روبه رو هستند و توصیه می گردد فقط خریدارانی سراغ این خودروهای باکیفیت بروند که خیلی به دنبال تنوع و تعویض خودرو نیستند و می خواهند حالاحالاها از این مینی ون های کره ای استفاده نمایند.

مقایسه کیا کارنیوال با ساندرو اتومات

رنو ساندرو در سال 2008 با برند داچیا ازسوی شرکت فرانسوی رنو در نمایشگاه ژنو رونمایی شد و از سال بعد، خط فراوری آن در چندین کشور به راه افتاد. در ایران نیز، مونتاژ و فراوری نسل اول این خودرو و مدل پیش از نسخه فیس لیفت شده آن (رنو استپ وی) از سال 1394 از سوی شرکت پارس خودرو شروع شد و 1 سال پس از آن، نسل اول ساندرو استپ وی نیز به بازار ایران راه یافت.

به طورکلی، رنو ساندرو در بحث تجهیزات از سطح پایین تری نسبت به رقبا و خودروهای هم سطحش برخوردار است، ولی در بحث کیفیت ساخت حرف های زیادی برای گفتن دارد. ساندرو، همچون کارنیوال، جزو خودروهای موتور جلو-محور جلو است.

در مقابل، پیشرانه 6 سیلندری 24 سوپاپ با ظرفیت 2656 سی سی کارنیوال، به مراتب ضعیف تر است و از پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ با ظرفیت 1598 سی سی برخوردار است. این موضوع کاملاً بر قدرت و سرعت این دو خودرو تأثیر گذاشته است و از این نظر نیز، وضع کارنیوال با حداکثر سرعت 192 کیلومتر بر ساعت در مقابل حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت ساندرو، بهتر است.

با مقایسه کیا کارنیوال با ساندرو اتومات باید گفت که در بحث شتاب، وضع ساندرو با شتاب صفر تا 100، 11.5 ثانیه بهتر است؛ طبیعتاً این موضوع با کم تر بودن وزن و ابعاد این محصول رنو به نسبت محصول کیا موتورز ارتباط مستقیمی دارد.

دیگر رجحان ساندرو در بحث دوست دار محیط زیست بودن آن است؛ به طوری که دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 است و میزان فراوری گاز CO2 این خودرو نیز برابر با 158 گرم در هر کیلومتر است. ولی کارنیوال، با فراوری 255 گرم در هر کیلومتر گاز CO2، تنها به داشتن استاندارد آلایندگی یورو 3 بسنده نموده است.

همچنین، طبیعی است که خودرویی که در ایران مونتاژ می گردد، وضع بسیار بهتری در بحث خدمات پس از فروش، تأمین قطعات و دسترسی آسان به لوازم یدکی و مصرفی و … نسبت به کیا کارنیوالی که تنها در تعداد محدودی در ایران عرضه شده داشته باشد.

فراموش نکنیم که به زعم کارشناسان هاچ بک دانستن ساندرو غلط است و این خودرو در کلاس سوپر مینی واقع شده است و این اصطلاح در خصوص خودروهایی به کار می رود که از خودروهای شهری عظیم تر و از خودروهای کوچک، کوچک ترند. پس طبیعتاً ظرفیت سرنشینان و فضای داخل کابین و صندوق عقب آن کم تر از کارنیوال است.

با مقایسه کیا کارنیوال با ساندرو اتومات می توانیم بگوییم که کیا کارنیوال با داشتن باکی با ظرفیت 80 سی سی از ظرفیت باک 50 سی سی ساندرو و خیلی از خودروهای دیگر سرتر است و از این نظر، خیال شما را تا کیلومترها از داشتن بنزین راحت می نماید. توصیه می گردد اگر خانواده کم جمعیت تری دارید و بیش تر به دنبال وسیله نقلیه ای برای تردد درون شهر می گشت، رنو ساندرو را انتخاب کنید و در غیر این صورت، کیا کارنیوال برای خانواده پرجمعیت و عشق سفر شما مناسب تر خواهد بود.

امیدواریم که این مقایسه کیا کارنیوال با کیا کارنز و ساندرو اتومات اطلاعات مفیدی از این سه خودرو و ارزش خرید هر کدام در اختیارتان قرار داده باشد. در صورتی که تجربه استفاده از این خودروها را دارید، مسرور می شویم دیدگاهتان را با ما در میان بگذارید.

درباره کیا کارنیوال بیشتر بخوانید:

  • معرفی خودروی کیا کارنیوال و آنالیز بازار ایران
  • تجربه رانندگی با کیا کارنیوال
منبع: دیوار
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shop-vijeha.ir شناسه مطلب: 1056

به "مقایسه کیا کارنیوال با کیا کارنز و ساندرو اتومات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه کیا کارنیوال با کیا کارنز و ساندرو اتومات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید